ליקוט צמחי בר

ליקוט הצמחים הוא הידע האנושי הקדום ביותר המהווה בסיס לקיומינו ואחד האינסטינקטים הראשוניים של האדם והחיה.

זוהי דרך נפלאה להבין את הקשר ההדוק ואת התלות של האדם בטבע ודרך להכרת תודה על השפע שסביבנו.

בראשית האנושות טרם הפך האדם לטורף, ליקט האדם את מזונו היישר מידיו של הבורא בגן העדן של הטבע. כל מקום בו דרך האדם היה גם הצלחת שלו…

בעידן שרבים מחפשים אחרי הטבעי והאורגני אין כמו לצאת לטבע ולבחור מה שרוצים מהשפע האין סופי. המגוון גדול, הכל אורגני ומתאים לאיזור ולעונה. טרי וטעים. ללא ריסוסים,דשנים ,הנדסה גנטית או עבודה קשה .

‏איך יו‏‏‏‎‎‎‎‎‎‏‏‏דעים ללקט?

הדרך המקובלת -לעקוב אחרי צמחים, להכיר ולזהות אותם בכל שלב גדילה, וללמוד מספרים ומלקטים מומחים  אם הם אכילים או לא,באיזה שלב הם אכילים,ועוד.

הדרך הטבעית -להשתמש באינסטינקטים. ניקח למשל עופר שנותק מאמו מייד כשנולד, והועבר לארץ זרה שהצמחים בה שונים לגמרי. העופר ידע בדיוק מה לאכול ומה לא. (ועדיין לא הוציאו מגדיר צמחי מאכל לצבאים…) הוא ייגש אל הצמח יריח, ירגיש, ופשוט ידע אם לאכול או לא.

גם אנו יצורים חיים וגם לנו יש את הכלים והאינסטינקטים לחיות. אך  שימוש אינטנסיבי בשכל וידע גרם להזנחה של ההקשבה לאינסטינקט-ללב.  במקום לשאול את הלב אם הצמח אכיל או רעיל, שאלנו  את סבתא שכבר ידעה זאת בשכל.

הטעם הריח המראה והמגע מספרים לנו המון. לרוב מה שטעים, גם אכיל וגם בריא לנו, לפחות לאותו הרגע. זוהי דרך ארוכה הדורשת מודעות עצמית וכרוכה בסיכון מסוים. דרך לאמיצים ולאנשים שמחוברים לעצמם…

לעמוד תמונות צמחי בר אכילים ורעילים